מילאנו 2019 – חלק ראשון

נסעתי לשבוע העיצוב במילאנו, גם השנה, ולקח לי קצת זמן לעכל את שראיתי וחוויתי.
ולמרות שחלף כמעט חודש מיום פתיחת התערוכה, ובמושגי זמן עכשווים, זה מלא זמן, חשוב לי לשתף אתכם בנקודת המבט האישית שלי מתערוכת העיצוב במילאנו 2019.

גגות מילאנו מנקודת המבט שלי – צילום -שרון אלה

 

על אף שהכרזתי בראש חוצות , שאין בכוונתי לנסוע שנה אחר שנה , מצאתי את עצמי נשאבת בשמחה, לקבוצת חברים ,מרצים , מהמכון הטכנולוגי בחולון, המחלקה לעיצוב פנים, שהתגבשה לה, לראשונה, לנסיעה משותפת.

חלק מהתמונות בפוסט הזה, צולמו ע”י חבריי המוכשרים. כל אחד ונקודת מבטו האישית. עבורי, זאת זכות ,לכתוב פוסט בבלוג האישי שלי, ולהעביר לכם, נקודות מבט שונות על התערוכה .

בשנים האחרונות, אני נמנעת מלהגיע לאזור  חללי התצוגה המסחריים   – Salone Del Mobile –  שבאופן אישי מתישים אותי בגודלם וצפיפותם,ולא מעשירים ומרגשים אותי ,באותו אופן, שהשיטוט ברחובות העיר מעניק לי.

מיטב המיצבים והמיצגים, מפוזרים בחלקים השונים של מילאנו, ולדעתי, בשנים האחרונות, הם מעניינים ומושקעים ,יותר מחללי התצוגה הפנימיים.

באיזה חלל תצוגה , תוכלו לראות חזית בנין שנפתחת בריץ’ רץ’ ענק.

 

IQOS by alex chinneck צילום – שרון אלה

 

את המיצב יוצא הדופן, זכינו לפגוש, באזור  Zona Tortona .

את חזית המבנה , כולל החלקים הפנימיים של התערוכה, יצר ועיצב אמן בריטי בשם alex chinneck, שבאופן אישי, לא הכרתי את עבודותיו לפני כן, ושמחתי “לחטט “באתר האישי שלו ולגלות מיצבים מרהיבים נוספים ,של האמן, ברחבי העולם.

כשנכנסנו לתוך חלל התצוגה, גילינו ,להפתעתנו, שמאחורי המיצג, עומד מותג לסיגריות אלקטרוניות…  ,

ואולי, זה יכול להסביר לנו, את רמת ההשקעה, בעידן זה, שלא לומר, השקעות חסרות פרופורציה, של חברות שונות, שמעוניינות למכור לנו חווית משתמש חדשה בעישון.

IQOS חלל התצוגה הפנימי – תאורה משתנה צילום -גילי גולן

 

חווית משתמש, לדעתי אחד המושגים הכי חשובים בעיצוב, וגם הכי מטופל, נחקר, מדובר ומיושם, על ידי מיטב החברות בעולם .

אחרי הכול, מה זה עיצוב בעידן העכשווי, אם לא חווית משתמש שונה, מעניינת, אחרת, מרגשת…. you name it .

אז חווית המשתמש חשובה ביותר, ועבורה מוכנות החברות השונות להשקיע , כמו שהבנו, תקציבי עתק,  יחד עם זאת, ובאותה נשימה, סוגיית הצרכנות המוגזמת בעידן העכשווי ומושגים הקשורים לעולם מקיים ,Sustainability  וכו’, מקבלים תשומת לב רבה ,מצד מעצבים ויוצרים שונים ברחבי העולם, כולל מותגים גדולים ומוכרים .

RoBOTL- the sustainability superhero

למשל, חברת “טימברלנד” החורטת על דגלה, בין היתר, את מושג הקיימות, יוצרת שיתוף פעולה עם סטודיו לעיצוב
בשם Giò Forma ,היוצרים  עבור תערוכת העיצוב, רובוט ענק בגובה 6 מטרים ,המורכב מבקבוקי פלסטיק ופריטים וחלקים, המגיעים מתעשיית העיצוב, שאין שימוש בהם יותר, והם ככל הנראה, כטיבה של פסולת מסוגים שונים,  יזהמו את כדור הארץ שלנו .

מיצב הרובוט הענק, הוצב ב Piazza XXV Aprile  באזור ה Brera Design District, והוא סמל ואזהרה שמזכירים לנו עד כמה חשוב לשמור על הסביבה בה אנו חיים.

על אף שבחרתי לפתוח את הכתבה במיצבים שנוצרו על ידי יוצרים מוכשרים, ששמם איננו נכלל ברשימת היוצרים ברחבי העולם ,שהצליחו בעשורים האחרונים לעצב פריטים אייקונים ,אמשיך בייצוג מכובד של יוצרים בעולם העיצוב והאדריכלות שכולנו מזהים את חותמת האצבע הייחודית להם,  גם אם לא תמיד נדע לקשר לשמו של היוצר.

maestà soffrente – by gaetano pesce – piazza duomo צילום – matteo piazza

 

הכורסה האייקונית שעיצב האדריכל והיוצר האיטלקי,  gaetano pesce , עבור חברת B&B , לפני 50 שנה , יוצרה בגובה  של 8 מטר ,והוצבה בכיכר הכי מרכזית במילאנו  – piazza duomo.
השראתו לעיצוב הכורסה המקורית, שמזכירה בצורתה את גוף האישה, הייתה הטיפול בנשים והפער בין המינים .
הכורסה קשורה למשענת כדורית, המגלמת את קשירת האישה לדעות הקדומות של הגברים .

 

הכורסה המקורית – גטניו פאשה – gaetano pesce

 

אפשר להבין מדוע  בחר גטניו פאשה, שאחראי גם לעיצוב המיצב עבור תערוכת העיצוב, לשלב בפסל הענק של הכורסה אינספור חצים מוטבעים , המדגישים את סוגיית האלימות נגד נשים.
באופן אישי , מנעד חומרים רחב ומשתנה בעיצוביו , כמו גם אמירות לא רגילות, ריתקו אותי כבר כסטודנטית לעיצוב, לפני שנים רבות. ממליצה לכם להכיר ולעקוב .

 

maestà soffrente – by gaetano pesce – piazza duomo צילום – matteo piazza

 

מגמה נוספת, וחשובה בעיצוב ,אדריכלות דיגיטלית, יריעות טקסטיל , וצורות שונות , המיוצרים בהדפסות תלת מימדיות .
חברת  האפנה השבדית Cos , מקפידה לקחת חלק בתערוכות העיצוב במילאנו ,בשנים האחרונות, ותחת ערכי המותג האהוב, הם יוצרים שיתופי פעולה, בכול שנה,  עם יוצרים מרתקים ומובילים מרחבי העולם.

 

מיצג חברת Cos – צילום – שרון אלה

 

האדריכל והיוצר הצרפתי , arthur mamou mani , נבחר השנה לעצב את המיצב המדהים לחברה השבדית.
הסטודיו שלו ממוקם בלונדון ,והם מתמחים, בין היתר,  באדריכלות דיגיטלית ומענה אלטרנטיבי לאדריכלות מסורתית וקיימות.

חצר ארמון מילאנזי, מהמאה ה 16 , palazzo isimbardi ,נבחרה למיקום הפביליון ,המורכב מעשרות גופים מודפסים מביו פלסטיק.
חלקם בלבן, חלקם בחום, שהזכירו לי, באופן אישי, מוטות דקים  של צמח הבמבוק.

צילום – courtesy of COS

 

פרט בחומר וטכנולוגיה – צילום – שרון אלה

לא רבים יודעים שהאדריכל והיוצר arthur mamou mani,  עיצב את הפביליון המרכזי לפסטיבל  Burning man 2018 , בנבאדה, ארצות הברית. מבטיחה להרחיב על כך בפוסטים הבאים בבלוג.

 

galaxia – arthur mamou mani architecture – Burning man 2018

 

לסיום החלק הראשון ,מתוך סדרת כתבות שאפרסם בהמשך, ובהן אתייחס למיצגים בחללים פנימיים, לחומרים וכו’,
אני חייבת להגיד, שהתערוכות הכי שוות במילאנו, נמצאות כל השנה ברחבי העיר , בעיצוב חלונות הראווה של חנויות  מכול הסוגים והמינים.

קצת תמונות מחלונות הראווה , שהפריטים המוצגים בהם, הם לרוב בגדר “אלא לראותם בלבד” ,אבל החומרים, העיצוב, הצבעים, הקומפוזיציה, וכל מה שמרכיב עיצוב משובח, נוכחים ומעוררים השראה בלי סוף.

חלון ראווה – louis vuitton – צילום – גילי גולן

 

בסך הכל צבעים ומשחקים – צילום – שרון אלה

 

 

גובלן – חזית כניסה לחנות – צילום – שרון אלה

בינתיים, ועד לחלק השני של הכתבה,
אריוודרצ’י

 

 

 

 

 

 

4 תגובות

  1. ורד מדיוני הגב

    מרשים מאוד כל מה שנכתב וזה בדיוק מה שאמרתי לעצמי שצריך רק לטייל ברכבי העיר בכדי לראות את כל הדברים ולהתרשם מיופיה של העיר הלובשת בגדי חג לכבוד באי התערוכה יש מספיק מה לראות ללא הנסיעה לתערוכה המציגה באולמות הענק שקשה לראות את הכל ביום אחד ויש לחלק למספר ימים.

    • sharon הגב

      נכון מאוד. ותמיד יש תחושת פספוס ,של תערוכות ומיצבים בתוך העיר, שלא הספקנו להגיע אליהם

  2. יערה הגב

    הכול ממש מעורר השראה! הייתי בברניגמן לפני כמה שנים והאומנות והמבנים מטריפים!!

  3. שני עשור הגב

    כתבה משובחת! אוהבת תמיד לקרוא את נקודת מבטך המיוחדת. כיף גדול מחכה להמשך!

השארת תגובה